2011. február 21., hétfő

Pho Bo



Hogy mi a túró az a Pho Bo? A kérdés jogos, hiszen nem egy közismert ázsiai ételről van szó. Ha azt mondanám szecsuáni csirke, akkor persze mindenki ugyanarra a taknyos kínai kifőzdés rémségre gondolna, márpedig arra jobb nem is gondolni. Főiskolás koromban rengeteg kínai gyorskifőzdés kaját ettem, de nagyon megcsömörlöttem tőle, éveken keresztül rá sem bírtam nézni. Ez egészen addig tartott, míg el nem mentünk Ázsiába, azóta gyökeresen megváltozott a véleményem a távol keleti konyháról. Erről a témáról hosszú oldalakon lehetne beszélni, de lényeg a lényeg, hívő lettem. Magával ragad az ázsiai konyha egyszerűsége, könnyűsége, pikánssága, imádom, hogy annyiféle zöldséget használnak, illetve, hogy a zöldségek nincsenek szétfőzve, ropog, harsog és tökéletesen érződik a zöldségek eredeti íze.

Pár hete olvastam a neten egy remek thai kifőzdéről Pesten, nyomban ki is próbáltuk és döbbenten konstatáltam, hogy messze a legautentikusabb thai kifőzdéről van szó Pesten, de erről majd egy következő posztban. Ezen a helyen valami olyan fantasztikus levest ettem, amit Thaiföld óta nem, persze azóta rengetegszer rendeltem ugyanazt a levest a KisParázsban, annyira bejött. A legutóbbi alkalommal elhatároztam, hogy megpróbálok valami hasonlót előállítani odahaza is. Feltúrtam a netet és találtam is egy nagyon hasonlóan kinéző levest egy külföldi site-on, ami nem thai, hanem vietnámi, de gondoltam tegyünk egy próbát. A végeredmény fantasztikus lett, nem egészen olyan, mint a KisParázsbeli, de így is remek, úgyhogy itt a recept:



Hozzávalók az alapléhez:
1kg marhacsont
0,5kg borjú szegy (alapvetően marha szegy ment volna bele, de azt nem kaptam)
1fej hagyma
5dkg friss gyömbér
3 csillagánizs
egy rúd fahéj
2-3 kardamom mag
2 szegfűszeg
10-12db koriander mag
10-12db édeskömény mag
5 evőkanál nuoc mam (vietnámi halszósz)



Fogok egy nagy lábost, kettévágom a vöröshagymát (pucolatlanul, megmosva) és a lábosba rakom egy evőkanál olíva olajjal. Elkezdem pirítani, majd hozzárakom a meghámozott és kicsit összenyomott gyömbért és azt is pirítom egy rövid ideig. Ezután hozzáadom a marha csontokat és a szegyet, majd felöntöm úgy 3 liter hideg vízzel. Nagyon lassan elkezdem forralni, odafigyelve arra, hogy sohase forrjon fel nagyon. A forrásig akár 1,5 óra is eltelhet. Ekkor egy száraz serpenyőbe rakom a fűszereket és kicsit megpirítom, majd egy teatojásba rakom az egészet és mehet a levesbe. Kerül még bele 5 evőkanál nuoc mam és lefedve további 3-4 órát rotyogtatom. Egy pár órát hidegre rakom, amíg meg nem dermed a zsír a tetején, leszedem és újra melegítem. Közben beáztatok hideg vízbe egy csomag rizstésztát és 1 percre forró vízbe rakom. Egy wokban pirítok felaprított chilit, zellerszárat és újhagymát, rakok mellé a megfőzött húsból és felöntöm alaplével, majd a végén adok hozzá szójacsírát és aprított petrezselymet (koriandert sajnos pont nem kaptam). Egy mély tányérba rakom a tésztát, merek rá a felmelegített levesből, facsarok rá egy kevés lime levet és öntök rá egy kis édes chili szószt.

Nagyon kellemes húsleves ázsiai fűszerezettséggel, pikáns, de nem túl erős, nekem egyszerűen tökéletes.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...