2011. január 7., péntek

Sült császárhús, sütőtökös rizottóval


A császárhús az egyik kedvenc sertés „alkatrészem”, rendkívül sokrétű, felhasználási lehetőségei széles skálán mozognak. Hazánkban a legtöbb császárhúsból szalonna készül, de mi szoktuk „köveszteni” is, ami zalaiasan annyit tesz, hogy nagyon lassú tűzön megfőzzük fokhagymával tűzdelve és pirospaprikával meghintjük. Téli hétvégéken hidegen, friss héjában sült krumplival, kacsazsírral, pirospaprikás savanyú káposztával, lilahagymával és forralt borral kísérve verhetetlen kaja.

Az egyben sütés mellett szintén sok érv szól, persze arról nem szabad elfelejtkezni, hogy ez a kaja szintén kiverheti némely fitness gurunál a biztosítékot zsíros mivolta miatt. Azonban a kalóriabombáért bőven kárpótol a belül szaftos és ízletes hús, illetve a tetején ropogósra sült bőr.
A sütőtökös rizottó édeskés-krémes jellegének köszönhetően remekül passzolt a husi mellé.


Hozzávalók a császárhúshoz:
1,5kg bőrös császárhús, lehetőleg csont nélkül
1,5dl bor (nekem most fehér volt bontva)
3 fej vöröshagyma
bors
fűszernek az ázsia boltban vett jamaicai fűszerkeveréket használtam, mely koriandert, fokhagymát, szerecsendiót, kakukkfüvet, szegfűborsot, chilit és gyömbért tartalmaz.

A húst felhasználás előtti este, vagy a sütés reggelén előkészítem. Bőrét nagyon éles késsel keresztirányban bevagdosom, a húst pedig bedörzsölöm a fűszerekkel. Egy jénaiba rakom, öntök rá olajat, letakarom fóliával és pár órát/éjszakát pihentetem. Sütés előtt 1 órával kiveszem és hagyom, hogy kicsit felmelegedjen. A hagymát felszeletelem és szétterítem a jénai alján. Rárakom a húst, ráöntöm a bort és berakom a 180fokra előmelegített sütőbe. Fél óra után leveszem 140 fokra és lassan sütöm vagy 1-1,5 órát. Amikor már megpuhult feltekerem a sütőt grill fokozatra és 230 fokon ropogósra pirítom a bőrét.

A rizottó elkészítését már leírtam itt, annyi csak a különbség, hogy a vargánya helyett kockákra vágott, sózott, borsozott, olíva olajjal meglocsolt és sütőben megsütött sütőtököt keverek, melyet sütés után egy villával pépesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...