2010. november 10., szerda

Csoki Mousse



Csoki és mousse. Ha van dolog, amit nálunk nem lehet büntetlenül az asztalon hagyni, az a csoki. Bár én nem vagyok túlságosan édes szájú, de az én gyönyörűséges párom bármikor bármennyit képes elpusztítani belőle. Az évek során, hosszú küzdelmek árán valamennyire én is betörtem és magamhoz képest egyre több édességet eszem, de én továbbra sem jelentek számottevő veszélyt az asztalon maradt felbontott csoki táblákra.
Mousse. Ez az egyik olyan édesség, amit az esetemben egy sejtelmes köd lengett körül. Valahogy mindig az volt a képzetem, hogy ez egy rendkívül bonyolult dolog, nem mellékesen azt gondoltam, hogy a tejszín kötelező elem benne, így a tejcukor érzékenységem miatt, éveken keresztül csak a vágy érlelődött bennem, mígnem valamelyik nap egy amerikai food blogon ráleltem egy fantasztikusan kinéző csoki mousse receptre, mely meglepetésemre nem tartalmazott tejszínt. Több sem kellett gyarló mivoltomnak és hazafelé úton már szaladtam is be a boltba alapanyagokért.
Ami érdekesség, hogy a szerző szerint kifejezetten előnyére válik a dolognak, ha nem 70-80%-os kakaó tartalmú csokiból készítjük el, hanem maradunk az 52%-os fajtánál. Tekintettel arra, hogy hazafelé menet csak a csömöri kisrabló volt nyitva, melyben a csoki választék fordítottan arányos az árakkal, így maradt a Boci 52%-os étcsokija.



Hozzávalók:
-         250g 52%-os kakaótartalmú étcsoki
-         190g vaj
-         4 nagy tojás
-         45ml víz
-         3 evőkanál cukor

Kezdésként válasszuk szét a tojás sárgáját a fehérjétől. Daraboljuk fel a csokit és a vajat, majd a víz társaságában egy üstben (gőzfürdő felett) kezdjük el melegíteni és kevergetni. Addig csináljuk ezt a műveletet, mígnem kellően homogén állagú csokiszószt kapunk. Vegyük le a gőzfürdőről, keverjük bele a cukrot, kevergessük addig, amíg elolvad. Utána az üstöt állítsuk bele hideg vízbe és kevergessük tovább a szószt, míg annyira le nem hűl, hogy belekeverhessük a tojás sárgákat. A tojásfehérjét verjük fel jó keményre és óvatosan keverjük hozzá a kihűlt csokikrémet.



Tálalása már egyénfüggő, mi kis porciónként szuflé formába tettük, de akár torta formába is rakható, mert pár óra hűtőben pihenés után szeletelhető is. 8 szuflé tálka lett tele ezzel a mennyiséggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...